【轉貼】卓別林送給他自己的詩


【轉貼】看到不錯的文章,提醒自己及分享給大家

—⁣
查理·卓別林於70歲生日當天的演講

《當我真正開始愛自己》(陳曉新編譯):⁣
 ⁣
當我真正開始愛自己,⁣
我才認識到,⁣
所有的痛苦和情感的折磨,⁣
都只是提醒我:⁣
活著,不要違背自己的本心,⁣
今天我明白了,這叫做“真實”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我才懂得,⁣
把自己的願望強加於人,⁣
是多麼的無禮,⁣
就算我知道,時機並不成熟,⁣
那人也還沒有做好準備,⁣
就算那個人就是我自己,⁣
今天我明白了,這叫做“尊重”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我不再渴求不同的人生,⁣
我知道任何發生在我身邊的事情,⁣
都是對我成長的邀請。⁣
如今,我稱之為“成熟”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我才明白,我其實一直都在正確的時間,正確的地方,發生的一切都恰如其分。
由此我得以平靜。⁣
今天我明白了,這叫做“自信”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我不再犧牲自己的自由時間。⁣
不再去勾畫什麼宏偉的明天。⁣
今天我只做有趣和快樂的事,⁣
做自己熱愛,讓心歡喜的事,⁣
用我的方式,以我的韻律。⁣
今天我明白了,這叫做“單純”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我開始遠離一切不健康的東西。⁣
不論是飲食和人物,還是事情和環境,我遠離一切讓我遠離本真的東西。⁣
從前我把這叫“追求健康的自私自利”,⁣
但今天我明白了,這是“自愛”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我不再總想著要永遠真確,不犯錯誤。⁣
我今天明白了,這叫做“謙遜”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我不再繼續沉溺於過去,⁣
也不再為明天而憂慮,⁣
現在我只活在一切正在發生的當下,⁣
今天,我活在此時此地,⁣
如此日復一日。這就叫“完美”。⁣

當我真正開始愛自己,⁣
我明白,我的思慮讓我變得貧乏和病態,但當我喚起了心靈的力量,⁣
理智就變成了一個重要的伙伴,⁣
這種組合我稱之為,“新的智慧”。⁣

我們無需害怕自己和其他人的分歧,⁣
矛盾和問題,⁣
因為即使星星有時也會碰在一起,⁣
形成新的世界,⁣
今天我明白,這就是“生命”。


As I Began to Love Myself: a speech made by Charlie Chaplin on his 70th birthday⁣.
 ⁣
As I began to love myself I found that anguish and emotional suffering are only warning signs that I was living against my own truth.⁣
Today, I know, this is “AUTHENTICITY”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I understood how much it can offend somebody.⁣
As I try to force my desires on this person, even though I knew the time⁣ was not right and the person was not ready for it, and even though this⁣ person was me.
Today I call it “RESPECT”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I stopped craving for a different life,⁣
and I could see that everything that surrounded me was inviting me to grow.⁣
Today I call it “MATURITY”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I understood that at any circumstance,⁣
I am in the right place at the right time, and everything happens⁣ at the exactly right moment. So I could be calm.⁣
Today I call it “SELF-CONFIDENCE”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I quit steeling my own time,⁣
and I stopped designing huge projects for the future.⁣
Today, I only do what brings me joy and happiness, things I love to do⁣ and that make my heart cheer, and I do them in my own way and in⁣ my own rhythm.
Today I call it “SIMPLICITY”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I freed myself of anything that is no good for⁣ my health – food, people, things, situations, and everything that drew⁣ me down and away from myself.
At first I called this attitude⁣ a healthy egoism.
Today I know it is “LOVE OF ONESELF”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I quit trying to always be right, and ever since⁣ I was wrong less of the time.
Today I discovered that is “MODESTY”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I refused to go on living in the past and worry⁣ about the future.
Now, I only live for the moment, where EVERYTHING⁣ is happening.
Today I live each day, day by day, and I call it “FULFILLMENT”.⁣
 ⁣
As I began to love myself I recognized that my mind can disturb me and it can make me sick.
But As I connected it to my heart, my⁣ mind became a valuable ally.
Today I call this connection “WISDOM OF THE HEART”.⁣
 ⁣
We no longer need to fear arguments, confrontations or any kind of problems with ourselves or others.
Even stars collide, and out of their crashing new worlds are born.
Today I know THAT IS “LIFE”.




|若喜歡這篇文章,歡迎使用Google或FB註冊登入後,在下方點選五次拍手圖案!|

留言

這個網誌中的熱門文章

生平第一封悔過書

封面故事

天天都是驚喜!